Iklan Terkini

Terbaik

Blog ini sangat

Rabu, 12 Jun 2013

Hanya Satu Persinggahan

Dahulu
Tika engkau bersamaku
Tika itu engkau bersedih
Aku merawat luka sedihmu
Aku bagi kau semangat

Alhamdulilah
Engkau bangkit
Engkau kata
Aku puncanya
Aku kata itu
Takdir Allah

Bermula saat itu
Kita semakin mesra
Kita kukuhkan
Dengan kenangan
Demi kenangan

Namun
Panas tidak berpanjangan
Engkau mula berubah
Tiada lagi mesej mu
Menemani malam ku

Aku mula mencari punca
Dan akhirnya
Aku sedar
Aku hanya tempat
Untuk mengadu
Tempat persinggahan
Sebelum kau temui bahagia

Walaupun
Kau tinggalkan aku
Aku tetap doakan kau
Bahagia dengan kehidupanmu

Dan ingat lah
Aku tak rugi apa-apa
Tetapi engkau yang rugi
Hilang orang yang menyayangimu sepenuh hati
Hilang tempat mengadu masalah
Dan kau hilang insan
Yang akan menolong kau
Bila kau dihimpit masalah

Inilah sajak terbaru aku....setelah lama sudah aku tidak mencipta sajak....sajak ini adalah kisah sebenar yang pernah berlaku dalam kehidupan kite....bersabarlah jika ada di antara kita yang pernah menempuh keadaan seperti sajak ini.....kerana di sebalik yang berlaku ada hikmah-Nye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda dipersilakan buat kutukan..kutukan perlulah membina dan kutukan anda amat dihargai...

Label