Iklan Terkini

Terbaik

Blog ini sangat

Khamis, 7 Oktober 2010

Ku Temui Damai Abadi..

Dah lama aku tak coret pasal diri aku kat blog nie...asyik coret pasal diri orang je...diri sendiri pun dah tak terjaga...macam2 jadi kat aku sepanjang aku berada di sem 3 nie...masalah kecil,besar semua ada....orang astro kate macam-macam ada....dulu setiap masalah yang melanda akan ku coret dalam blog...tp sejak aku mendapat kegembiraan di UniSZA nie....sejak aku coret coretan Semangat Baru..Bangkit Semula....aku seolah tak bernafsu lg untuk mencoret segala masalah yang menlanda....aku dilanda masalah kekurangan idea...padahal banyak masalah yang aku hadapi...laptop masuk virus...pendrive hilang....tak dapat balik rumah setiap minggu...exam berlambak-lambak....assignment kene rejek...tp entah macam mane aku tak terfikir pun nak coret dalam blog....blog ku coret kisah tak penting...kisah orang dah lupekan aku....Kadang-kadang aku terfikir buat apa lah aku coret kisah orang yg dah lupakan aku...lupa jasa aku pada dia....tp aku tak kisah semua tu....biarlah diri dia dgn dunia dia....Tp suatu hari nanti aku akan pastikan dia akan terkejut melihat aku...sekarang dia boleh kutuk...mmg aku tak pandai bak kate Ella ku tak pandai bermadah berseri....tp ada ku kisah...kerana kini aku telah temui semula rentak aku...identiti aku....yang hilang setahun yang lalu...ku temui segala pencarian yang ku cari...pakar lawak...gadis putih...tempat belajar yang unik...tp semua tu tak sama yang telah aku ada....lawak mereka tak selawak syafiq dan syed...putih mereka tak seputih munirah...seunik tempat belajar tak seunik SMKPM...Orang kate patah tumbuh hilang berganti tp yang tumbuh tak akan sama dengan yang patah...yang berganti tak akan sama dengan yang hilang....tp kini hakikat aku telah temui damai abadi yang ku cari...ku temui segala pencarian...walaupun tak sama tp cukup untuk membuatkan ku damai di sini...semoga kawan2 aku kat SMKPM...Politeknik...IPGM...atau dimana saja andai berada....aku ucapkan salam persahabatan...damailah engkau di sana....Assalamuaikum....

3 ulasan:

  1. salam...........saya harap awak sabar hadapi ujian..........saya pun kekurangan idea mnulis blog.......kita serupa.....bagi saya tak semua perlu kita kongsi mungkin hanya 30 peratus je....ada yg perlu kita pendam sampai mati...bukan semua orang faham apa yg kita hadapi jadi bhati2 agar kita tak d salah ertikan

    BalasPadam
  2. sper yg ktekat aiman yg aiman xpandai bermadah berseri tu????
    mcmm tu ke yat dye????

    BalasPadam
  3. sper yg kte aiman x pndai bermadah berseri???
    cmtu k ayat dye???

    BalasPadam

anda dipersilakan buat kutukan..kutukan perlulah membina dan kutukan anda amat dihargai...

Label