Iklan Terkini

Terbaik

Blog ini sangat

Selasa, 25 Januari 2011

Jejak Kenangan Semalam

Masih ku ingat...
Suatu masa...
Telefon ku berbunyi..
Menandakan mesej masuk..
Dari seseorang yg tak ku kenali...
Aku biarkan saja...

Tetapi...
Mesej itu tetap datang...
Aku cuba mencari kepastian..

Akhirnya..
Di bulan yg mulia..
Bulan Ramadhan...
Aku mendapat kepastian...
Mesej itu bukan misteri lagi...
Datang dari kawan aku sendiri..
Aku biarkan saja...

Tetapi..
Dia selalu prihatin kepadaku..
Mengambil berat tentang diriku...
Disaat aku sedang jatuh...

Bermula dari itu...
Persahabatan mula terjalin...
Dia menjadi pakar motivasiku..
Dikala aku hilang keyakinan...

Tetapi...
 Panas tidak berpanjangan...
Mahligai persahabatan mula bergoncang..
Dek sedikit perselisihan faham...

Namun..
Aku cuba untuk...
Mempertahankan mahligai itu...
Dengan memohon kemaafan darimu
Tetapi..
Kau hanya berserah kepada nasib...

Teman...
Maaflah kesalahan ku...
Tiada niat dihati ini untuk menyakitimu
Sedangkan nabi ampunkan umat...
Inikah kita manusia yang sering
Melakukan kesilapan....

Teman..
Ku perlukan
Sokongan semangat darimu
Untuk mencipta kejayaan yg lebih hebat lagi...

Sajak ini dicipta sebagai kenangan terhadap persahabatan aku dgn seorang teman....Sajak ini juga adalah sajak terbaru aku ditahun 2011 ini....

1 ulasan:

anda dipersilakan buat kutukan..kutukan perlulah membina dan kutukan anda amat dihargai...

Label