Iklan Terkini

Terbaik

Blog ini sangat

Isnin, 3 Januari 2011

Suka Duka 2010...Harapan 2011

=Duka 2010=
Tahun 2010 baru je berakhir...baru 3 hari ia meninggalkan kite...mninggalkan seribu kenangan...pahit manis suka duka 2010 akn ditinggal dlm lipatan sejarah...yg akan dikenang selamenye...aku yg menghrpkan tahun 2010 brakhir dgn kenangan trindah...ber’bbq’ brsame kwn2...ttp sebaliknye brlaku...plan yg ku rancang brsame dgn seorang kwn...tdk trjadi kenyataan...entah apa yg trjadi...kwn yg ku percayai meminggirkn aku...aku plan dgn diye...diye bncang plan aku dgn org lain..keputusan yg dibncangkn aku diberitahu last minit...Tp....entahlah lantaklah aku mlas nk pikir buat skit kpale jew...
=Suka 2010=
Sebelum tahun 2010 berakhir...seluruh rakyat msia berpesta menyambut kejayaan Pasukan bola sepak Negara menjulang Piala AFF buat kali pertama...siapa duga kekalahan memalukan 5-1 kpd Indonesia dlm perlawanan perbukaan diakhiri dgn kejayaan manis menjulang piala....Hendak bergelar juara bukan mudah...tewas 1-5 kpd Indonesia membuat pasukan Negara dipandang sinis oleh jurulatih pasukan yg bertanding...misalnye jurulatih Thailand pernah brkate”jika Indonesia boleh mnang 5-1 dgn msia,jadi kami rase kami boleh mnang drpd itu”.Apapun itu cerita ketika diperingkat kumpulan....malah pengulas sukan RTM pernah berkate”Msia layak ke separuh akhir kerana bantuan Indonesia..dihrpkan selepas ini kita tdk menghrpkan sape2 untuk pergi jauh..”.Itulah rentetan peristiwa sebelum perlawanan separuh akhir...Di separuh akhir ,harimau Malaya btul2 mengaum setelah pelbagai kutukan dan penghinaan...menjadikan Vietnam sebagai mangsa...dan seterusnye membalas dendam tewas 1-5 kpd Indonesia di Final biarpun pelbagai provokasi dan usaha untuk melemahkan pasukan msia yg dibarisi pemain muda....Hari ini kite brgembira harimau  Malaya kini menjadi raja asia tenggara....memiliki pemain muda yg mantap di semua posisi....bermula di penjaga gol...Khairul Fahmi Che mat yg sentiasa tenang menangkis percubaan lawan...Muslim dan Fadli bagaikan kembar yg sentiase berkomunikasi mempertahankan bahagian penalty Negara....Safiq Rahim yg menggalas tugas kapten mampu membuat percubaan mengelirukan dari luar kotak penalty...Pasangan penyerang Negara amat unik....Norshahrul memiliki kepakaran mengelecek lawan disebalik Safee Sali memiliki penyudah yang amat berbisa....Itulah kehebatan pasukan bola sepak malaysia sekarang...Tp kehebatan perlu dihebatkan lagi untuk lebih berjaya di peringkat yg lbih tinggi lagi...InsyaAllah
=Harapan 2011=
Disebalik suka duka 2010 itu...ad satu kejayaan yg mmbuatkan aku tersenyum sehingga ari nie...kejayaan aku dlm Sem 3 yg amat mmbanggakan...disebalik kejayaan itu aku ingin ucapkan ribuan terima kasih kpd kawan2 aku,keluarga,Gadis special aku....krn byk bg sokongan semangat sehingga mencipta kejayaan ini...Tahun 2011 ini,aku hrp aku dpt menempuh Sem 4 dgn tenang dan mampu menempa kejayaan yg lbih cemerlang...Secemerlang Team Malaysia di Piala AFF...InsyaAllah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda dipersilakan buat kutukan..kutukan perlulah membina dan kutukan anda amat dihargai...

Label