Iklan Terkini

Terbaik

Blog ini sangat

Rabu, 6 Februari 2013

Sajak terbaru.....Dugaan Cinta

Pasti anda pernah merasa cinta dan sayang....kerana perasaan cinta dan sayang itu adalah fitrah manusia....tapi pernahkah anda merasa cinta dan sayang yang tidak kene pada masa,tempat dan ketikanya....jika pernah jom layan dan hayati sajak terbaru aku nie....DUGAAN CINTA....


Dugaan Cinta

Tiada ku sangka
Engkau datang
Tiada ku pinta
Persahabatan ini

Teman
Kehadiranmu
Memberiku ketenangan
Memberiku kegembiraan

Dari tidak di rancang
Lahir bibit bibit cinta
Membuatku pening
Kerana aku tidak pernah merancang

Takdir tuhan menyatukan kita
Namun kita manusia
Terkadang salah menafsir
Terkadang salah menghitung

Teman
Ingatlah kita makhluk Tuhan
Kita sedang di uji-Nya
Dengan rasa cinta
Dengan rasa sayang

Bukan aku tidak menerimamu
Bukan juga aku membencimu
Tetapi masa yang tidak sesuai
Untuk kita bersama
Menyemai rasa cinta dan sayang

Namun
Persahabatan yang terjalin
Biarlah terjalin
Bersamalah kita kukuhkan
Dan kita hiasinya
Agar ia mampu
Menjadi jalan
Untuk kita bina
Mahligai Indah
Suatu masa nanti
In Sha Allah

Sajak ini adalah terbaru aku...dan kali pertama aku menggunakan cinta dan sayang sebagai subjek untuk sajak aku kali nie....dan seperti sajak2 aku sebelum nie....yang banyak diadaptasi dari kisah sebenar kehidupan kita....begitu juga dengan sajak...ia juga diadaptasi dari kisah aku dengan seseorang....jadi moral daripada sajak ini ialah tidak salah untuk bercinta dan berkasih sayang....tapi biarlah ia kene dengan caranya...dan tidak melampau batas....TERBAIK...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda dipersilakan buat kutukan..kutukan perlulah membina dan kutukan anda amat dihargai...

Label