Iklan Terkini

Terbaik

Blog ini sangat

Selasa, 2 November 2010

SMKPM Tentang STPM

Tepat pada tarikh 23 November 2010,kawan2 aku di SMKPM yang berada tingkatan 6 atas akan berjuang dalam STPM...Aku juga akan bersama mereka jika aku menyatakan untuk terus kekal di tingkatan 6 dulu...Apa pun kita bukan doraemon yang ada mesin masa...juga bukan Axl yang selalu berharap Andai Dapat Ku Undur Masa....Jadi sekarang aku hanya mampu berdoa dari jauh....semoga anda semua sukses selalu....dan dapat menggegar dan menentang dengan bergaya...Dapat menentang STPM dengan bergaya dan seterusnya menggegar SMKPM dengan kejayaan yang gemilang....InsyaAllah....
Sekadar Hiburan,aku sertakan dua buah sajak yang aku ciptakan khas sewaktu aku meninggalkan SMKPM dulu....Dan aku telah ubah sajak ini untuk sesuaikan dengan keadaan sekarang...

Ku coretkan puisi ini
Kerana ku rasakan perlu
Untuk ku sampaikan
Terima kasihku buatmu
Teman-teman
Tingkatan 6 bawah
SMKPM 2009....

Kerana...
Disaat pertama kali
Aku menjejak kaki
Ke Tingkatan 6 bawah
Aku dihimpit tekanan

Namun....
Disaat aku berkenalan denganmu
Tekanan itu tiba-tiba hilang
Cahaya kegembiraan
Kini datang memancarkan sinarnya.

Teman....
Disaat aku merasakan
Kita akan terus bersama
Berjuang dalam STPM
Tiba-tiba....
Datang guruh berdentum
Membuatkan aku tersedar
Kini...Aku ada pilihan
Antara kekal atau pergi

Walaupun aku terpaksa pergi
Berjuanglah kau di sini
Terima kasih
Atas semangat dan harapan
Yang telah kau beri
Akan ku kenang
Selamanya....

Sajak ini ditujukan khas buat mereka yang pernah mengenali aku semasa berada di Tingkatan bawah di Smkpm dulu....pada sebulan di bulan Jun 2009....Dan sajak dibawah ini pula ditujukan khas untuk Smkpm dan Tingkatan 6 atas SMKPM 2010...

SMKPM...
Setahun aku pergi
Masih segar kenanganku
Pahit manis ku tempuhi
Berada dilaman mu...

Dilaman mu...
Aku mengenal erti kegagalan
Dan kejayaan...
Aku kenal erti pertemuan
Dan persahabatan

Namun...
Walaupun aku disini
Telah ku siapkan
Barisan pejuang era baru
Yang akan terus berjuang
Memastikan namamu terus bersinar
Di medan pendidikan nasional...

Teman-teman
Tingkatan 6 atas SMKPM 2010
Kaulah pejuang era baru bangsa
Berjuanglah dan gegarkanlah Smkpm
Dengan kejayaan menawan STPM
Demi keluarga,Negara dan agamamu
Yang tercinta.....InsyaAllah...

Akhirnya....dari jauh aku berdoa....dari dekat kau berjuang....untuk kejayaan gemilang SMKPM....InsyaAllah.....Assalamualaikum....

2 ulasan:

anda dipersilakan buat kutukan..kutukan perlulah membina dan kutukan anda amat dihargai...

Label