Iklan Terkini

Terbaik

Blog ini sangat

Rabu, 11 Ogos 2010

Coretan Khas Ramadhan

==Ah Lan Wassalam Ramadhan==
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak merasakan
Ku berada di bulan Ramadhan semula..

Alhamdulilah....Diizinkan tuhan kite dpt berada lagi dibulan yang Mulia ini...Bulan Ramadhan Al Mubarak...

==Ramadhan 2007 Dalam Kenangan==

Ramadhan dtg lagi membuatkan aku teringat kenangan Ramadhan 2007...Bersame dgn Fahmi,Adam,Nuzdran,Miru,Ira,Ina dan Laya...Mereka lah kawan2 ak pade mse tu...Bersama main mercun..Bersama layan lagu...Berterawih..mengutuk sesame sendiri...Tp bile sebut psl kutuk nie,mesti lah kene ada Pok Cung baru ar padat kutukan tu....Meriahnye pade mase tu..Tp kenangan nie x kn brulang lg,krn mereka semua nie sbuk...sibuk dgn study di luar n di dlm Terengganu...Ad yg sibuk bekerja siang mlm...Ad plak yg dh jd Atlet...Hebat ar org kite...Tp yg lg hebat ...sekarang nie mereka semua berada di Facebook...Kini persahabatan di hujung jari...Pok Cung pun masih lagi mengutuk dgn hujung jari di Facebook....Ape pun,buat semua....Fahmy,Adam,Nuzdran,Miru serta Pakar Kutuk Pok Cung....Tak luper jugak buat tiga Bunga yg sering mendapat tempat dlm blog nie....Ira,Ina,Laya...
Aku mendoakan semoga Ramadhan kali ini adalah yg terbaik untuk kite semua dan dpt mengubah diri kite menjadi insan Soleh dan Solehah....InsyaAllah...


==Ramadhan Kedua Di UniSZA==
Hari ini adalah permulaan Ramadhan Kedua aku Di UniSZA...Aku menghrpkan Ramadhan kali ini lebih baik daripada Ramadhan yg pertama dulu...Ramadhan yg lepas byk meninggalkan persoalan dlm diriku....adakah puasaku di terima atau mendapat lapar dan dahaga sahaja...? Itulah persoalan yg bermain ketika hari2 terakhir Ramadhan yg pertama dulu...Ape pun ak bersyukur  pada Tuhan kerana memberi Ruang untuk aku berada dibulan keberkatan ini pade tahun ini...Mungkin peluang untuk aku memperbaiki diri di Ramadhan Kali ini....Di Ramadhan kedua Di UniSZA...

==Keindahan Ramadhan==
Datang bulan Ramadhan membuatkan aku teruja...dgn izin tuhan dapat lagi aku berada di bulan mulia ini....Dibulan ini aku teruja kerana dpt melihat orang berduyun-duyun ke masjid ke Surau...Masjid dan Surau akan penuh sesak ketika bulan ini....kebiasaannya bak kate Azuan Mahmud awal bulan Masjid dan Surau penuh dgn jemaah,pertengahan bulan tinggal separuh dan akhir bulan tinggal satu saf jew....Bersamalah kite pakat pikir dimana lah kite...?...keindahan Ramadhan x akan berseri law x ade mercun....ade diantara kite dah beli mercun byk2..Nk sambut Ramadhan lah katekan..Bazar Ramadhan pun satu drpd Keindahan Ramadhan...Yg pasti disini kite akan menemui kuih2 tradisional kite yg selame nie x pernah kite jupe, tiba2 muncul di Bazar Ramadhan....Bagi aku, Pok Aji Serebang kuih tradisional yg aku tunggu2 di Bazar Ramadhan ini....
Keindahan Ramadhan....Setahun Sebulan Sekali....Bersama Kite Hayatinya


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat ku lalui
Dengan sempurna


Itu lah yang kita harap di bulan Ramadhan ini....Assalamuaikum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda dipersilakan buat kutukan..kutukan perlulah membina dan kutukan anda amat dihargai...

Label