Iklan Terkini

Terbaik

Blog ini sangat

Rabu, 25 Februari 2015

Cerita Kita

Setelah hampir sekian lama aku tidak mencipta sajak..kini aku kembali dgn Sajak Terbaru ciptaan aku dengan diadaptasi dari kisah yang berlaku pada diri aku sendiri...Cerita Kita adalah sajak terbaru aku...:-

Cerita Kita

Dahulu
Disaat cerita kita bermula
Dari satu tugasan
Ke satu tugasan
Cerita persahabatan kita
Terus kukuh bersemi

Cerita kita bukan lagi rahsia
Dimana ada aku
Disitulah ada engkau
Kita sungguh akrab

Segala dugaan
Kita tempuh bersama
Demi janji yang pernah diukir
Agar terus bersama
Seperti adik dan abang

Namun..
Itu cerita dahulu..
Cerita kita hari ini
Sudah banyak berubah
Engkau bukan lagi
Engkau yang dulu

Bermula dari sebuah perkenalan
Antara engkau dan dia..
Aku tidak lagi engkau perlukan
Engkau datang kepada ku
Hanya ketika dalam kesusahan…

Aku hari ini
Menjadi perindu
Kenangan persahabatan kita
Kenangan cerita kita
Cerita yang pernah
Melingkari kehidupan engkau dan aku..

Dan akan datang..
Aku tidak tahu..
Apakah cerita kita
Terus kekal bersemi
Atau ia akan menjadi kenangan
Aku hanya mampu berserah

Kepada Yang Maha Kuasa…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda dipersilakan buat kutukan..kutukan perlulah membina dan kutukan anda amat dihargai...

Label