Iklan Terkini

Terbaik

Blog ini sangat

Selasa, 13 Disember 2011

Realiti Kehidupan....Berubahlah...


Kemarin...dan kemarin... 
Aku lihat kau.... 
Dekat dengan ku... 
Bergembira dengan hidupmu... 
Sujud kepada Sang Pencipta... 
Sentiasa mencari redha Nya... 

Namun...Hari ini... 
Kau ku lihat... 
Jauh dari rahmat tuhan... 
Berpakaian ala barat... 
Lebih barat dari barat... 

Tiada lagi... 
Hiasan tudung dikepalamu.... 
Rambutmu kini berwarna warni... 
Baju kurung baju kebaya... 
Kau anggap... 
Ketinggalan zaman... 

Teman... 
Tak sanggup aku memandangmu... 
Terus hanyut dibuai mimpi... 
Bersama syaitan penghasut.... 

Marilah bersamaku.... 
Aku pimpin tanganmu... 
Aku bawamu keatas semula.... 
Memohon keampunan Illahi... 
Mencari keberkatan Nya.... 

Esok...dan esok... 
Ku harap... 
Kau terus berada dijalan Nya.. 
Walaupun aku tiada disisimu... 
Dia tetap bersama... 
Dan doa ku... 
Sentiasa mengiringi perjuangan mu....

Sajak ini hasil permerhatian ambe terhadap gejala sosial yg berlaku dalam kehidupan kita...Realiti kehidupan adalah sepatutnya seperti sajak ini....bila kita melihat kawan2 kita tersilap langkah...bantulah mereka....bawa mereka ke jalan yg lurus.....Bohsia...Mat Rempit...Penagih....mereka tak pernah pilih untuk menjadi seperti itu....jadi bersamalah kita.... pimpin mereka....ke jalan yang di redhaiNya....

1 ulasan:

  1. sedap2....
    nakjadi mende la anok muda skg lif kt tmpt aku pon byk

    BalasPadam

anda dipersilakan buat kutukan..kutukan perlulah membina dan kutukan anda amat dihargai...

Label